My och pappa Andreas slog säljrekord – sålde 159 paket!
Paket sålda
Rekord
Vi har pratat lite med Andreas – Så här gjorde de för att lyckas.
Den största drivkraften för mig är att det här är mitt sätt att bidra till laget då jag inte har möjlighet att hjälpa till som ledare/tränare. Jag vill ge dom så mycket pengar & bra förutsättningar som möjligt genom det jag säljer.
Jag skickar ut länken till Tvättmästarns webshop via Messenger till massa människor vi känner och jag är ganska aktiv att skicka påminnelse om att gå in och beställa för att stötta laget, man får vara lite lagom ”tjatig & jobbig”.
Sen måste man lägga ner ganska mycket jobb att prata med folk även om man skickat webshopen till dom, vissa behöver ju en extra knuff. 😉
Släkt, vänner och grannar köper gärna när My berättar att hon säljer Tvättmästarn för innebandylaget. Toa & Hushållspapper behöver ju ändå alla köpa.
Jag säljer såklart en del paket även på min arbetsplats. Lite tur har jag väl då det jobbar ganska många där, men samma här, man måste prata med folk om produkterna och be dom stötta laget.
Vi i Samuelsdals IF har sålt era produkter i tre år tror jag. Första året var lite svårare då jag själv inte hade provat produkterna, men jag och min dotter sålde ändå runt 50 paket själva. År två och framåt blir betydligt enklare då man själv har provat och kan prata för produkten.
Intervju med Tara Mattson, Thoren Business School MP21A
Paket sålda
Hej Tara, det gick ju väldigt bra för dig när din klass sålde Tvättmästarn nu innan Jul, hur många paket sålde du till slut?
Ja det gick bra, 82 paket sålde jag!
Ojojoj… det är ju riktigt bra, jag kan helt ärligt säga att det bara är 3-4st/månad som säljer den mängden eller mer. Vad var det som gjorde att klassen valde just Tvättmästarn när ni skulle dra ihop pengar till studenten?
Det var jag som gav det som förslag då jag sålt Tvättmästarn tidigare i mitt fotbollslag och upplevde det som väldigt lättsålt. Klassen har sålt kakor innan, skillnaden med Tvättmästarn är att man säljer ju sånt alla ändå behöver ha hemma, många väljer då att stötta ett lag eller en klass i stället för att köpa på en affär. Dessutom vet man att man säljer man bra produkter.
Jamen vad kul att höra, vad är det som gör att du upplever Tvättmästarn som lättsålt?
Jag har ju som sagt sålt Tvättmästarn några gånger innan, och toapappret är en klar favorit bland kunderna, de fyller alltid på varje gång jag säljer. Blir ju ännu lättare när man väl sålt en gång och kunderna fått testa produkterna, jag menar att folk tycker produkterna är bra och vill ha mer hel enkelt.
Christina Nilzon från Skellefteå berättar om hur hon och sonen Alfred gjorde för att sälja riktigt många paket
Paket sålda
Skellefteå AIK U14 har sålt Tvättmästarn 4 gånger de senaste 3 åren, totalt har de dragit in över 161.000kr till laget på runt 35 killar. Dessutom har det blivit ett 60-tal biobiljetter och ett stort gäng presentkort á 80kr på MAX hamburgare som individuella bonusar till enskilda spelare.
Hur många paket sålde du och Alfred egentligen?
110 paket blev det denna gång!
Det är ju riktigt bra, det innebär att du och Alfred själva drog in hela 5700kr till laget. Vad är hemligheten till er höga försäljning?
Jag har turen att ha två arbetsplatser, vilket har underlättat förstås. Lagt ut katalogen på båda arbetsplatserna och pratat om försäljningen. Sen har Alfred gått runt i kvarteret hemma och tillsammans med sin farfar i hans hyreshus. Sen har maken sålt lite på sitt jobb, men där jobbar tre föräldrar från laget så det har varit svårare. Det är bara på dessa ställen vi sålt. Produkterna är ju väldigt lättsålda så man behöver inte ”lobba” så mycket.
Lite teamwork inom familjen där dörrknackning och sälja på sina egna arbetsplatser var nyckeln med andra ord. Det låter ju inte så svårt, det kan ju alla klara. Om jag skulle fråga dig, vad är det absolut bästa med att sälja Tvättmästarn?
Det är stor förtjänst per paket till laget och det är lätt att sälja då det är förbrukningsvaror alla behöver. Det har dessutom blivit lättare sälja för varje tillfälle vi sålt då produkterna fått ett gott omdöme av de vi sålt till.
Själv uppskattar jag tvättmedlet mest då vi är en stor familj som tvättar ofta. Tvättmedlet räcker länge och vi slipper släpa hem paket hela tiden från affären. Miljömärkningen är bra, den har såklart betydelse för mig själv men har även varit gynnsam för försäljningen på min arbetsplats.
Va kul att höra! Tack för att du ville dela med dig av hur ni gått tillväga… och lycka till med hockeyn nu!
Tack!
Matilda Sveder Stahl sålde fina 81 paket när Kyrkebyskolan sålde Tvättmästarn
Paket sålda
På 3 veckor drog Kyrkebyskolan in 24.000kr på 28 elever, dessutom blev det ca 20 biobiljetter och presentkort på MAX som enskilda säljbonusar.
Vi blev ju givetvis nyfikna hur Matilda gick till väga, så vi kontaktade mamma Maria för att höra om hon ville dela med sig av tipsen. Maria var även den som höll i klassens försäljning.
– Till att börja med, varför blev det just Tvättmästarn när ni skulle dra in pengar till klasskassan?
– Matildas syster har sålt Tvättmästarn för något år sen. Det är ju så bra produkter, framförallt toalettpappret som känns som att det aldrig tar slut, och tvättmedlen håller även de riktigt hög kvalité. Att det är så hög förtjänst är också en bra anledning till varför vi sålde just Tvättmästarn. Sen är det ju så lättsålt, alla människor använder ju såna här saker varje dag nästan. Självklart var det en fördel att vi sålt Tvättmästarn tidigare. Det gjorde att det fanns lite kunder som redan köpt av oss och som visste att det var bra grejor.
– Ibland är det ju föräldrarna som står för den största delen av försäljningen, har det varit så hos er också?
– Nej, verkligen inte! Matilda har sålt säkert 90% av paketen själv. Visst har jag coachat lite, men hon har verkligen engagerat sig och jag kan inte vara annat än en stolt mamma.
– Hur gjorde hon för att sälja så pass många paket, 81st blev det ju till slut?
– Ja du, hon har haft med katalogen till kalas och vid andra tillfällen där vi träffat folk. Påskveckan var särskilt gynnsam då vi träffade massor med släkt och vänner, ingen i släkten säger nej till såna här saker bara man frågar så säljer man. Sen har hon knackat dörrar, frågat alla grannar, vänner och vi har även lagt ut på sociala medier att hon säljer. Jag sa åt henne att rikta in sig på ”Fyrlingen*”, då säljer man ju 4 paket till varje kund istället för 1-2, det var väl en betydande anledning till att det blev som det blev. Matilda har inte missat många chanser att sälja och klart är att folk gillar att köpa sådant som de ändå måste ha.
Tack så jättemycket för att du ville dela med dig av lite tips!
Tack själv!
*Fyrlingen innehåller det alla behöver. Både toapapper, hushållspapper, disktabletter och valfritt tvättmedel (allergi-, vit- eller kulörtvätt), rabatterat till kund, men full förtjänst på 4 paket till laget/klassen/föreningen.