Den största drivkraften för mig är att det här är mitt sätt att bidra till laget då jag inte har möjlighet att hjälpa till som ledare/tränare. Jag vill ge dom så mycket pengar & bra förutsättningar som möjligt genom det jag säljer.
Jag skickar ut länken till Tvättmästarns webshop via Messenger till massa människor vi känner och jag är ganska aktiv att skicka påminnelse om att gå in och beställa för att stötta laget, man får vara lite lagom ”tjatig & jobbig”.
Sen måste man lägga ner ganska mycket jobb att prata med folk även om man skickat webshopen till dom, vissa behöver ju en extra knuff. 😉
Släkt, vänner och grannar köper gärna när My berättar att hon säljer Tvättmästarn för innebandylaget. Toa & Hushållspapper behöver ju ändå alla köpa.
Jag säljer såklart en del paket även på min arbetsplats. Lite tur har jag väl då det jobbar ganska många där, men samma här, man måste prata med folk om produkterna och be dom stötta laget.
Vi i Samuelsdals IF har sålt era produkter i tre år tror jag. Första året var lite svårare då jag själv inte hade provat produkterna, men jag och min dotter sålde ändå runt 50 paket själva. År två och framåt blir betydligt enklare då man själv har provat och kan prata för produkten.
Jag är ju lite av en tävlingsmänniska, finns det mål och bonusar så jobbar man såklart för det, de vill man ju nå. När jag fick reda på att det individuella säljrekordet var 129 paket och vi själva då hade sålt 112 paket så ville man ju slå rekordet såklart… och det lyckades till slut, 159 paket blev det! 😊
Ja det gick bra, 82 paket sålde jag!
Det var jag som gav det som förslag då jag sålt Tvättmästarn tidigare i mitt fotbollslag och upplevde det som väldigt lättsålt. Klassen har sålt kakor innan, skillnaden med Tvättmästarn är att man säljer ju sånt alla ändå behöver ha hemma, många väljer då att stötta ett lag eller en klass i stället för att köpa på en affär. Dessutom vet man att man säljer man bra produkter.
Jag har ju som sagt sålt Tvättmästarn några gånger innan, och toapappret är en klar favorit bland kunderna, de fyller alltid på varje gång jag säljer. Blir ju ännu lättare när man väl sålt en gång och kunderna fått testa produkterna, jag menar att folk tycker produkterna är bra och vill ha mer hel enkelt.
Jag sålde främst genom Facebook, la upp ett inlägg där jag skrev att jag sålde Tvättmästarn för min student. Jag bad sedan även mina föräldrar och lite släkt att dela inlägget för att få större spridning så det skulle öka på försäljningen.
Ja precis, det stämmer. De flesta hörde av sig efter inlägget på Facebook och då var det enda arbetet att skriva upp deras beställning.
De ger ju en liten extra push att sälja de där sista paketen. Dessutom blir det som en liten belöning när man är klar med försäljningen, vilket känns jättebra!
Tack själv!
110 paket blev det denna gång!
Jag har turen att ha två arbetsplatser, vilket har underlättat förstås. Lagt ut katalogen på båda arbetsplatserna och pratat om försäljningen. Sen har Alfred gått runt i kvarteret hemma och tillsammans med sin farfar i hans hyreshus. Sen har maken sålt lite på sitt jobb, men där jobbar tre föräldrar från laget så det har varit svårare. Det är bara på dessa ställen vi sålt. Produkterna är ju väldigt lättsålda så man behöver inte ”lobba” så mycket.
Det är stor förtjänst per paket till laget och det är lätt att sälja då det är förbrukningsvaror alla behöver. Det har dessutom blivit lättare sälja för varje tillfälle vi sålt då produkterna fått ett gott omdöme av de vi sålt till.
Själv uppskattar jag tvättmedlet mest då vi är en stor familj som tvättar ofta. Tvättmedlet räcker länge och vi slipper släpa hem paket hela tiden från affären. Miljömärkningen är bra, den har såklart betydelse för mig själv men har även varit gynnsam för försäljningen på min arbetsplats.
Tack!
Vi blev ju givetvis nyfikna hur Matilda gick till väga, så vi kontaktade mamma Maria för att höra om hon ville dela med sig av tipsen. Maria var även den som höll i klassens försäljning.
– Matildas syster har sålt Tvättmästarn för något år sen. Det är ju så bra produkter, framförallt toalettpappret som känns som att det aldrig tar slut, och tvättmedlen håller även de riktigt hög kvalité. Att det är så hög förtjänst är också en bra anledning till varför vi sålde just Tvättmästarn. Sen är det ju så lättsålt, alla människor använder ju såna här saker varje dag nästan. Självklart var det en fördel att vi sålt Tvättmästarn tidigare. Det gjorde att det fanns lite kunder som redan köpt av oss och som visste att det var bra grejor.
– Nej, verkligen inte! Matilda har sålt säkert 90% av paketen själv. Visst har jag coachat lite, men hon har verkligen engagerat sig och jag kan inte vara annat än en stolt mamma.
– Ja du, hon har haft med katalogen till kalas och vid andra tillfällen där vi träffat folk. Påskveckan var särskilt gynnsam då vi träffade massor med släkt och vänner, ingen i släkten säger nej till såna här saker bara man frågar så säljer man. Sen har hon knackat dörrar, frågat alla grannar, vänner och vi har även lagt ut på sociala medier att hon säljer. Jag sa åt henne att rikta in sig på ”Fyrlingen*”, då säljer man ju 4 paket till varje kund istället för 1-2, det var väl en betydande anledning till att det blev som det blev. Matilda har inte missat många chanser att sälja och klart är att folk gillar att köpa sådant som de ändå måste ha.
Tack själv!
*Fyrlingen innehåller det alla behöver. Både toapapper, hushållspapper, disktabletter och valfritt tvättmedel (allergi-, vit- eller kulörtvätt), rabatterat till kund, men full förtjänst på 4 paket till laget/klassen/föreningen.
Copyright © 2025 Tvättmästarn. All rights reserved